Oppdatering

Jeg har vell forsømt denne stakkars bloggen min i det siste, så det er vell på tide å komme med oppdatering? 🙂

Jeg har vært på sunndalsutstillingen, det gikk kjempebra søndag og ok lørdag.

Lørdag, Surnadal og Rindal hundeklubb 28/04-12:
Dommer: Miroslav Zidar
Klasse: Åpen klasse
Premiering: Very Good (blå), 2 konkurranseklasse.

Kritikk:
«Middle strong, compact, something longer in body, good pigmentet, perfect markings, something large head, correct topline, something more skin in the neck, large chest, correct angulations, correct standing in front, free moving.»

Søndag, Sunndal hundeklubb 29/04-12
Dommer: Terry Griffin
Klasse: Åpen klasse
Premiering: Excellent (rødt) med Cert, BHK og BIR.

Kritikk:
«Pleasing head, nice eye, good earplacement, good topline +tailset, G briskit(?), good feet, Soard onth move (?).»


Tok et bilde seeent på dagen, rett før vi skulle inn i BIG-ringen. hehe, Nico er sliten og står som en krakk igrunn…

Et bilde fra vi var inne i ringen 🙂
Vi er hund nr to, hunden som står lengst til venstre i bildet er «Fuel For Life» og helt til høyre utenfor ringen ser dere tispen som ble BIM (GoLucky`s Callgirl»

BIR: Lovinda’s Johnny Cash
BIM: GoLucky’s Callgirl

Så stilte vi i gruppa, en utslitt Nico. Vi var på utstillingen fra 8 på morgenen til 18 på kvelden… *sliiten*
BIG2!

Så en lang periode med litt av hvert 😛 Før vi tok turen til Ålesund og sunnmørsutstillingen. Her stilte vi LP dag 1 og utstilling dag 2.

Tar utstilling først…

Sunnmøre hundeklubb 19/5-12 – 20/5-12
Dommer: Nils Molin
Klasse: Åpen klasse
Premiering: Excellent (rød),2BHK med Cert.

Kritikk:
«En m.bra bygd hanne, mask utstr. utm.reisning, vakk hode, bra neseparti og bitt, velkroppet, m.b vinkler og bev. Gode tegninger. 61 cm.»

Så junior hannhund, «Golucky’s Cowboy»

Åpen klasse tispe «GoLucky’s Big Showgirl»

BIR (en av mine yndlingshannhunder!) Champion «Dalmrosa’s Gaute Pudding» aka «Pepper» 🙂

En annen av de deltagende tispene, en tispe jeg likte kjempegodt 🙂 «Daladins Cheerful Carla» aka Freja.

Så til neste oppdatering! Lydigheten

Søndag stilte vi Lydighet:
Dommer: Terje Haugen
klubb: Norsk retrieverklubb
Klasse 2

Poeng:

1. Fellesdekk m/skjult fører 2 min: Karakter 9, poeng 18
2. Fri ved foten : Karakter 8,5. poeng 25,5
3. Dekk under marsh : Karakter 0
4. Innkalling fra sitt med stå : Karakter 8,5. poeng 17
5. Stå under marsj : Karakter 0
6. Fremadsending med stå (Ruta) : Karakter 10. Poeng 20
7. Apportering : Karakter 5. poeng 10
8. Fritt hopp over hinder med sitt: Karakter 9. poeng 18
9. Kontroll over hunden på avstand: Karakter 9. Poeng 18
10. Helhetsinntrykk : Karakter 9,5. Poeng 19

SUM poeng: 145,5
2 premie og nr 4 i klassen på totalt 7 stk 🙂

Tanker:
Det gikk litt i surr 😛 haha! Nico er kongen av distrè og har støv på hjernen eller noe. De to nullene er veldig sure, for han kan øvelsene så godt egentlig. men men, slik er det bare. Poengsummen går riktig vei om ikke annet og kun 14,5 poeng unna opprykket. Men men, bedre lykke neste gang? Ja og neste LPstevne blir enten på MØST (schæferhundklubben avd kristiansund) i juni (15-16 juni) ellers så har jeg faktisk allerede meldt på klasse 2 på NKK trondheim første helgen i Juli 😀 krysser fingrene for opprykket da?? *håpe* Vil ha opprykket og jeg gir meg ikke før jeg får det, VI får det mener jeg. Jeg og Nico er trossalt partnere og må samarbeide 😉

Noen bilder av LP!


Hundene ligger i felledekk med skjult fører…


FVF med Nico


Fremadsending til Ruta

Det var igrunn alt 🙂

Neida, et par bilder til fra utstillingshelgen!


Marie og Ylva i ringen. Står kjempepent!


Ylva ligger på fanget mitt for kos


Jeg kunne hatt en pelshund på deltid *ler* bare digger å styre litt med pels. her har jeg flettet panneluggen til ylva 😀


Nico og Ylva ❤

Neste som står for tur er NKK Drammen 😀 Fredag drar jeg og Marie nedover, vi skal ligge på Løvøya Camping i Horten så det blir 8 timer kjøretur (ca). Så good tur gitt 😉 håper på opphold men overskyet på kjøreturen, opphold og litt fint til utstillingen. Utstillingsteltet er pakket inn i bilen, buret til Nico er vasket, dressen er vasket og vi er «ready to rumble» 😀

5 tanker på “Oppdatering

  1. Egentlig rart det gikk bedre på søndagen, for lørdagens kritikk var jo mye bedre? Kritikken på søndag skulle jo egentlig tilsi en grønn, siden alt var «good». På søndagen var det jo masse bruk av correct, skulle tro det gav bedre resultat. Dommere er rare 😛

    • Neida, det vil jeg ikke si 🙂 Altså, jeg vil si at kritikken på lørdag var veldig bra den også. Men når en dommer bruker good i kritikken så er det jo positivt. Om det står good movement og good head f.eks så er dette bra 😛 Da antar jeg at det er etter standard nemlig. Dommere bruker forskjellige ord og uttrykk når de lager kritikk på hundene. En dommer bruker kanskje excellent og correct mye i sin kritikk, mens en annen dommer bruker good i samme mening som dommer nr 1. Altså, om det skulle vært gult eller grønt (OMG???) så ville jeg tro de ville skrevet at det ønskes bedre bevegelser «could have/should have better topline» f.eks 🙂 Det er tankene mine da. Så når det står good i kritikken så er nok dette kun positivt, ikke negativt.

Legg igjen en kommentar