Long time no see…

Etter en lang LANG pause er det kanskje på tide å begynne å skrive igjen på bloggen. Det blir nok ikke skrevet så ofte som jeg skulle ønske, men det blir noen innlegg her og der 🙂 Håper kanskje jeg klarer å blogge litt med tanke på lydighetstreningen vår og konkurranseplanene.

Kan jo starte med å si at Vegas er meldt på sin debut i klasse 1 LP, 2 mars 2014. Jeg er ikke 100% sikker på at jeg skal stille enda, men skal følge litt magefølelsen når konkurransen nærmer seg. Vi kommer uansett til å ta konkurransen som en øvelse og for å se hvor langt vi har kommet og hva som må tas tak i fremover. Det skal bli gøy, selv om det er veldig skummelt for oss 🙂 Ny hund og greier! Nå er jeg liksom vant til Nico, jeg vet hvor jeg har han og hva han kan finne på. Selv om han av og til kan finne på ting jeg ikke er forberedt på. Men Vegas er litt… Impulsiv kan man si, så jeg vet ikke helt hvor jeg har han og hva han faktisk kan finne på. Han har lett for å ta seg en runde, og sprinter er hans mellomnavn. Så vi får se, han er trossalt 1 år gammel og pubertetstroll. Merker det på trening også at han kan være superknall en dag og skikkelig distrè den neste dagen.

Vi prøver også å gå spor her og der, og jeg har kjøpt meg en bok om spor.
Gå spor bok

Samtidig har jeg startet letingen etter et sporkurs her i møre og romsdal eller trøndelag. Jeg vil lære å gå spor. Tanken er da å få tatt kåringsprøven med Vegas og Nico i ÅR! Så får vi nå se hvordan vi ligger an. Det blir eventuelt til høsten og jeg må nok kjøre et stykke for å få tatt den da de ikke har den i trøndelag i år.

Jeg har nettopp vært hundepasser for søte Frigg som er den portugisiske vannhunden til Marie (hun som har Ylva) 🙂 Frigg er 10 mnd ca og går utrolig bra sammen med mine hunder. Og det var kjempetrivelig å passe henne fra onsdag-mandag. Hun er en utrolig enkel frøken, så snill og omgjengelig og lydig. Hun er selvsagt unghund, men det er da ingenting galt i det. hehe! Og jeg har virkelig fått opp øynene når det gjelder portisen. Det er bare så utrolig dumt med den pelsen, og meg som ikke vil ha hund med pelsstell. hehe!

Nok om det… Her er noen bilder fra da jeg passet Frigg 🙂

_ARK0003

_ARK0009

_ARK0011

_ARK0018

_ARK0019

_ARK0023

_ARK0026

_ARK0027

_ARK0030

_ARK0032

_ARK0033

_ARK0036

_ARK0038

_ARK0062

_ARK0064

_ARK0067

_ARK0069

_ARK0071

_ARK0073

_ARK0075

_ARK0080

_ARK0081

Ellers da… Året 2013 hadde en litt trist avslutning da Bronto måtte avlives. Han ville blitt 12 år nå i 2014, men helsen var ikke med han noe mer så han hadde best av å få slippe.

Hvil i fred gutten min ❤

Vi har hatt mange fine år sammen 🙂 ❤

1 tanke på “Long time no see…

Legg igjen en kommentar