Spennende tid i møte.

Jeg er som vanlig alt for sløv med å oppdatere her på bloggen, men men. Nå skal jeg skrive litt 🙂

I morgen skal vi stille lydighet igjen, klasse 2 nok en gang. Oppdatering der kommer i morgen 🙂

Ellers så venter Nico damebesøk. Allerede neste uke! I vår fikk jeg spørsmålet, om en oppdretter kunne bruke Nico i avl. Jeg fikk vite tispa, fikk litt tid på å tenke og sa ja til denne kombinasjonen. Tispa er Vinatta’s Alma «Era», veldig fin levertispe. Cecilie (eier) og Era trener med norske redningshunder, trener agility og lydighet. Veldig aktive og flinke er de 🙂 Og jeg har god tro på denne kombinasjonen.

Jeg spurte min egen oppdretter og hun som eier far til min egen hund angående kombinasjonen med bilde og navn av begge hundene. Og de var enige, de hadde også troen på at det var en fin kombinasjon. Og det var igrunn klarsignalet mitt på at det var greit å si ja til kombinasjonen 🙂 Greit å kunne høre fra andre med litt mer erfaring på området enn meg selv.

Kort om Era kopiert fra oppdretters side:
«Era trenes i agility, lydighet og er C-godkjent redningshund mai-11. Hun har bestått runderingen på søksprøvene til B-godkjenningen og B-kurset, så nå er det bare sporet igjen før hun er B-godkjent redningshund. Hun har 3 små Cert på utstilling, Tatt bronsemerket i lydighet og gjennomført MH. Hun har også en 2. premie i klasse 1 Lp.»

Noen bilder av Era:


Vinatta’s Alma «Era»


Hopper litt Agility

Her er et bilde av Vinattas Alma (til venstre) og hennes mor «D’Laila FS»

Så kullets far «BH Lovinda’s Johnny Cash» aka Nico 🙂


«gladgutten» 🙂


Nå synes jeg ikke Nico springer fint utenom utstilling, men men. Når vi trener på å springe? nei da lunter han 😛 hehe!


Gutten min!

Det kommer mer info og oppdateringer etterhvert. Vi forventer at tispa er klar for parring onsdag-torsdag så da kommer Cecilie og Era på besøk. Så det blir spennende, jeg har ikke vært med på noe slikt før så det er nytt og håper det er en god erfaring å ha med videre. 🙂 Jeg tror det kan bli fine valper, atletisk bygd og med nok energi. Prikkette blir de hvertfall, hehe 🙂

4 tanker på “Spennende tid i møte.

Legg igjen en kommentar